reklama

Nekúpim už topánky u ***** **********

Ponižujúci proces reklamácie "značkovej" obuvi. Skúsenosť, ktorá má definitívne dokopala do písania blogov. Robiť veci „pro forma", teda len aby sa akože spravili a aby sa zákon neporušil, je také typické slovenské. Dokazuje to aj táto fraška s reklamáciou. Avšak nadávať a nič neurobiť (ani o tom nedať vedieť) je tiež také slovenské. Takže aspoň z mojej strany sa snažím a túto vec dotiahnem do konca.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (183)

Pred rokom či dvomi som konečne vyrástol z nákupov obuvi u Číňanov a pochopil som význam starej pravdy „nie sme takí bohatí, aby sme si kupovali lacné veci“. Skrátka a dobre, pomaly každého pol roka som si kupoval topánky, ktoré sa za pár mesiacov opäť začali rozpadávať. Ešte som nedospel tam, aby som dával za topánky 100 EUR (zase platí, že nie všetko drahé je aj kvalitné), ale už sa dostávam do zlatého stredu. Teda k „značkovej“ obuvi, ktorá sa samozrejme tiež vyrába v Číne, ale za málo peňazí (20-30 EUR) ponuka viac muziky (vydrží aj rok). Najväčšou výhodou „značkovej“ obuvi je to, že ak sa rozpadla do dvoch rokov pri normálnom používaní, dá sa reklamovať. No ale nie všade je to také jednoduché.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Bola to asi šťastná náhoda, ale zrovna som začal nakupovať v Deichmanne (nevedel som aký majú prístup, len sa mi páčil dizajn). Keď sa mi po roku začala prepadať mriežka, zobral som krabicu a blok. V predajni mi predavačka skontrolovala blok s topánkami a opýtala sa ma, či chcem hotovosť alebo si chcem kúpiť iné topánky. Pri takomto prístupe som nie len že namiesto reklamovaných kúpil nové, ale ešte aj ďalší pár do rezervy. A neskôr ďalší.

V polovici marca som niečo podobné išiel urobiť druhý krát, avšak nie len obuv z Deichmannu, ale aj od ďalšej spoločnosti. Predajňu, kde som kupoval topánky od tento spoločnosti v Dúbravke medzitým zrušili, tak sme sa museli trepať do shopingu na druhý koniec mesta. Vošiel som do predajne a predavačke som povedal, že by som rád vymenil topánky. Pobavene na mňa pozrela, že určite som myslel „reklamovať“, pretože to oni musia posúdiť. To bola prvá zvláštna informácia. Ale dobre, už v minulosti som reklamoval inú značku a do mesiaca to posúdili a nakoniec v poriadku vymenili. Tak sme vyplnili papiere a dostal som upozornenie, že ak sa do mesiaca po výzve nedostavím, budem platiť skladné. Začudovaný som odišiel.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Týždeň na to som dostal stručný mail, že reklamácia bola vybavená. Nič iné som ani nečakal. Aké však bolo moje prekvapenie, keď predavačka vytiahla starú krabicu a informovala ma, že mi to neuznali. Ten čas potrebovali zjavne na to, aby kvalitár predávajúceho posúdil a technicky zhodnotil obuv, ktorú som nosil málokedy a napriek tomu sa mi prepadla mriežka (inak je obuv v poriadku). No a kvalitár po týždni skúmania usúdil, že podľa Občianskeho zákonníka č. 40/1964 Zb. a zákona 250/2007 Z.z. o ochrane spotrebiteľa a ďalších dvoch zákonov moju reklamáciu zamietajú bez odborného posudku. V súlade s reklamačným poriadkom predávajúci nesie zodpovednosť len za výrobné vady výrobku a nie mechanické poškodenie spôsobené nesprávnym používaním, ošetrovaním a údržbou. Rozumiete – keď do jednej vety spomeniete štyri zákony a pridáte k tomu, že nosenie obuvi (ja som s ňou naozaj nič špeciálne nerobil) = nesprávne používanie, tak niektorí to možno zoberú ako nemenný fakt. To je asi cieľom.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Takže ešte raz a pomaly. táto firma mi chce povedať, že nosenie obuvi = nesprávne používanie a ošetrovanie. Ak chcete aby vám obuv tejto značky vydržala, nenoste ju. Na druhej strane, môžem si dať vypracovať odborný posudok v jednej s.r.o. Ale to je od nich veľmi milé. Takže ideme hrať tenis. Ja si kúpim topánky, po roku sa mi pokazia, donesiem ich, oni mi ich vrátia, ale môžem ich poslať inde. A aký bude výsledok? No to neviem, kým to neskúsim.

Niečo mi však hovorí, že to nebude jednoduché. Trochu som googlil. Nas... hnevaných klientov tejto firmy je pomerne dosť, minimálne v diskusiách a sociálnych sietiach. Príbeh je väčšinou rovnaký – po pár mesiacoch sa rozpadne obuv a firma zákazníka informuje, že za to môže on. Dokonca som našiel rozhodnutie ŠOI z roku 2011 (P/0064/04/11), kde udelila presne tejto firme pokutu za to, že pri odmietnutí reklamácie neuviedli možnosť, kde si môže dať zákazník urobiť odborný posudok. Majitelia firmy sa však ponaučili a vykonali „nápravu“. Odborné posudky pre ňu robí firma, ktorú vlastní ten istý majiteľ. Takže si robí posudky sama sebe, veď aj sídli na tej istej adrese. A dokonca som čítal, že stav topánok tak „optimalizuje“, že už nieto pochýb, že za všetko môže zákazník. No ale na toto nemám dôkaz, to sú len také internetové šumy. Už ale viem, že si topánky poriadne odfotím, kým ich pošlem na opačný koniec republiky na „odborný posudok“.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Som zvedavý ako to dopadne. Mimochodom po tejto „reklamácii“ som sa definitívne rozhodol, že začnem písať blog. Robiť veci „pro forma“, teda len aby sa akože spravili a aby sa zákon neporušil, je také typické slovenské. Dokazuje to aj táto fraška s reklamáciou. Avšak nadávať a nič neurobiť (ani o tom nedať vedieť) je tiež také slovenské. Takže aspoň z mojej strany sa snažím a túto vec dotiahnem do konca. A dám vedieť ako to dopadlo. Nech to však dopadne akokoľvek, v tejto firme si už nekúpim nič. Na takéto cirkusy nemám čas a považujem to za ponižujúce. Pripadá mi to, že zákazník je pre nich dôležitý len práve vtedy, keď platí. Potom už veľmi nie. Ale držím im palce v biznise, s týmto prístupom určite ďaleko zájdu. 

Tomáš Plavec

Tomáš Plavec

Bloger 
  • Počet článkov:  8
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Som slušný človek s veľkou hubou. (Dovolil som si zacitovať klasika). Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu